ALEXANDRU MUȘINA (1 IULIE 1954 -19 IUNIE 2013)

 * Alexandru Mușina are mult spirit critic înainte de a avea spirit poetic. Poezia lui este lucidă, cu o notă de umor, pe care o dă întotdeauna distanța, nu lipsită de un secret sentimentalism.

                                                                                            NICOLAE MANOLESCU


MAELSTROM DE DUPĂ-AMIAZĂ, PYGMALION

”Vino, i-am spus, am animale sfioase

În cuștile ochilor mei, am miresme subtile

În poienile celulelor, vino” i-am spus.

Ea era încă pe jumătate-ngropată

În marmura albă, ea încă auzea

Pașii lavei prin hrubele planetei.

S-a sprijinit cu mâinile de umerii mei firavi,

Apoi a intrat zâmbind ușurată.

”Iată, i-am spus, cămările pline de fructe,

Instalația de climatizare a nervilor mei,

Noul sistem de lumini, iată peștii fosforescenți, iată bazinele

Cele curate ale venelor mele.”

Uimită privea; încă pe trup

Urme albe de marmură îi străluceau,

Încă un zumzet mineral mai tremura în mâinile

Ca niște gheizere subțiri.

”Asta e totul, am zis obosit, asta e totul”.

Cu un fel de speranță în glas, lunecând

Cu privirea pe pielea ei străvezie,

Ascultând, ascunzând cu grijă

Inima, șobolan spasmodic și cu ochii injectați. 

 

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CARMEN SECERE - am învins