DAN DAVID
CRED CĂ ȘTII
prezența mea în lume e un atentat
m-am iscat din tragedia altor doi oameni
un om și o femeie
părinții mei pe care nu-i cunosc
părinții mei care s-au jertfit pentru aducerea în lume a unui naiv
drogat de ostracizările singurătății
o singurătate tragică pe care tu nu o înțelegi
un atentat al providenței
întreabă-l pe domnul dumnezeu adică pe Hermann Broch amicul meu
întreabă-i pe toți
ai amintit tu ceva de providență mai înainte
firește
n-ai știut rostul acestui fioros cuvânt
cum n-ai să pricepi niciodată rostul unei sintagme ca ”Lăutar politic”
recunosc că ești o fată deșteaptă
dar n-ai să înțelegi niciodată nimic sau nu atât cât trebuie să
înțeleagă un om într-o societate
rostul lui pe pământ
condițiile în care se zvârcolește
foamea bodogărind ghiorăind în stomac
foamea afumată din când în când cu iluzii
cu idei
e adevărat că poți mânca și idei
le mănânci , le tot mănânci până și mațele ți se fac și ele idei
până și trupul ți se face idee
până și viața ți se face idee
nu e minunat să fii idee?
este, dragă Woody, este pentru că tu nu înțelegi mai mult
tu faci din om un monument solid unic
monument care nu poate să se dărâme
sau nu trebuie dărâmat
chiar dacă Alexandru, Cezar, Napoleon, Vlad Dracul au fost dărâmați
istoria neavând răbdare să aștepte
de fapt ce să aștepte?
progresul? care progres? progresul morții?
pentru că e clar că se moare e logic viața are sfârșit
deci monumentul elementul ”Om” se dîrâmă
așadar fai din om un monument iar nu o luptă o senectute
apoi îl condamni că a făcut și a dres
lăsând la o parte faptul că te contrazici
spui că omul nu e bun la nimic sper că nu te-ai referit doar la mine
doar la nivelul Nastratin Cebeibre
cum ciripești tu
să zicem că Fantasmagoria e Paradisul
tu ești Purgatoriul
iar eu Infernul
în niciun caz Papini
deci omul ca element nu ca monument
omul ca sculă ca mașinărie
omul care poate fi în cele din urmă Infern
în aceste sens amintește-ți de drăgălașul mustăcios di al doilea
mondial
deci spuneam că omul poate fi Infern
formând așadar lanțul cu care Dante a izbit lumea
dar a izbit-o atât de tare încât el minunatul genialul și
nătărăul de Dumnezeu pe care Dante l-a purtat în sânge
n-a fost prea cumsecade înțeles
pentru că el florentinul titanul manualului de morală numit
”Divina Comedie” a fost mai loial decât însăți ideea de realitate
pe care picură bucuriile visului arta sinuciderea feerică sublimul
Comentarii
Trimiteți un comentariu